söndag 10 februari 2013

Det kommer bli ett cykligt år

- Tidsoptimisten talar


Efter att precis kommit hem från Lammhultcyklisternas årsmöte så blir man allt lite sugen på att cykla. Tiden till trots och i kamp mot dalande temperatur får det nog bli en liten tur kvällen till ära. Men först några snabba reflektioner kring den cykelsäsong som komma skall eller kanske redan börjat. 




Det går snabbt konstatera att med intresse för både landvägstrampande och skogshojande så blir det en rätt fullspäckad säsong som ligger framför mig. 

Om jag bara kör det jag tänkt så passerar jag snabbt 20 tävlingar, motionslopp och lokala initiativ. Klubbens tempocup bjuder på 4 deltävlingar och utöver det skall det anordnas någon eller några sprintvarianter över en mil var det tänkt. Och en sådan chans att härda psyket och få riktigt ont i benen kan inte motstås.

Sen är det förstås KM i linje och eventuellt något GP-lopp. Det är ju alltid kul att köra ihop med andra också. Sen blir det två deltävlingar i "Kronobergstrippeln" och den tredje skall jag vara funktionär i. Som uppvärmning till det stora landsvägsmålet som blir sub 8.30 i Vätternrundan kommer även att köras Uppvidingetrampet och Växjötrampet. Sen kanske ytterligare något motionslopp tillkommer. 

Så här glad kan man se ut innan km noll. 
Förra årets KM bana med start/mål i Ingelstad

Det var landsvägsbiten det, lägg därtill mountainbike med BROS-Mtb cup och några deltävlingar i långloppscupen. Där har jag för avsikt att åtminstone köra i sportklass i Ränneslättsturen och förhoppningsvis Bockstensturen och/eller Snapphaneturen om det kan ordnas med lite samåkning o dyl. 

Utöver detta finns det några stående inslag som inte får missas där P Lindahls "Älgajakta" på mtb ligger i topp. Sen var jag en aning sugen på att springa Växjöloppet också. Något mål ska man ju ha om löpningen kommer igång. 

Bild från förra årets "Älgajakta", fikapaus
vid Libbhults ängar.

Gillar man träning finns sen måndagsturerna, onsdagarnas fartträningar med tävlingsgänget, lördagarnas distansträning, söndagens mtb-pass och sen tror jag bestämt att triatlongänget klämt in något på torsdagar. Sen kan det ju alltid uppstå spontangrupper via facebook och så. Träna själv är ju också en möjlighet som skall utnyttjas däremellan.:-)

Det blir nog några kilometer cyklade i år också vad det verkar.


/ J - i träningsplaneringstagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar