tisdag 3 december 2013

December

- Med siktet inställt på cykel


Månad läggs till månad, tid till tid och ännu ett år börjar lida mot sitt slut. Dagen artar sig. En solig dag med en mörk baksida, slagskugga över tillvaron.

Kan man vara i fritt fall uppåt? Min viktkurva tycks i alla fall vara det. Intressant fysiskt fenomen eller snarare lite lätt skräckinjagande att iaktta på nära håll. Jag får nog utarbeta någon form av långsiktig plan för att hantera det. Planen inkluderar att börja träna och cykla igen. Jag har liksom kommit av mig. Livet satt på vänt. Cykligheten och den välbekanta sockerdrickan i benen försvann tillfälligt och lade sig att vila.

Början på det nygamla fick bestå i ett pass styrketräning. Gick väl sådär men bättre än förra gången då det hela slutade olyckligt. Körde lite längre uppvärmning än vanligt och i lugnare tempo. Försökte sen avverka maskinerna i raskt tempo med korta pauser mellan seten för att få in en aning flås i det hela. Gudarna skall veta att det kan behövas. Någonstans på mitten av passet sattes någon vansinnigt irriterande musik på...först någon j-a smörig R'n'B-sörja och sen hip-hop. Någon brölande "omeeee", "I'm a beee" eller "Hammarby"...eller något, sanslöst dåligt. Arg blev jag i alla fall så tredje setet i benpressmaskinen gick undan. 

Ett pass avklarat mot en lång väg tillbaks till form och cykling igen. 

På väg hem började det skymma eller om det nu aldrig ljusnat, svårt att  säga i december. Tack och lov lyser snön med sin frånvaro. Kung Bore skickade en spejare häromdagen och spåren syntes som lite vitt här och var. Men frostigt är det och kyligt. Både inne och ute. 

/ J - ur led är tiden och ur form är jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar