fredag 21 mars 2014

Om allting bland annat

- Cykling och slutet av en period

Igår cyklades Växjöruntrundan för första gången i år och på länge. Den är lite drygt 40 km lång (41 i mitt fall) och avverkades på 1.31. Det är inte snabbt även om underlaget är blandat. Men jag kom ut i alla fall och fick lufta mig och min gamla pendlarhärk och det är jag nöjd med. Någonstans ska man börja också. Det är så svårt att fortsätta om man aldrig startar.
Och i mitt fall handlar det mycket om nystarter för stunden. Bara några små...som resten av livet!
En epok avslutades i och med mitt sista samtal med herr S-Å igår. En mycket givande konversation som delvis sammanfattade några års kontakt. Nu är den tiden över och en ny börjar. 

Det beständiga i det obeständiga

Under trampet så mötte jag fem likasinnade i olika stadier av sig själv och trötthet. En av dem mötte jag två gånger. Två varv eller slump? Många hundar med sin ägare ute men inga hästar. Jag såg dock och kände deras spår.
Inga incidenter utom tung andhämtning. Jo förresten. Djävulsk tandvärk. Dunkade till varje gång det var ett gupp i vägen. Då molvärkte det dovt i både under och överkäke på höger sida. Kunde knappt andas på slutet eftersom den kalla luften mot tanden isade. Försökte suga in luft genom läpparna på vänster sida. Såg nog ut som jag fått ett anfall av något. När jag kom hem överföll mig smärtan en halvtimme. Lite medikamenter senare var beslutet fattat...efter en månads tandvärk och fåfänga förhoppningar om lättnad så ringde jag till folktandvården i morse och fick akuttid. Om några timmar så bli plånboken lättare igen. 

Eftermiddagssol över Växjö, så såg det inte ut i
Sthlm hörde jag från välunderrättad källa

Snart väntar uppföljning på ett annat avslut som kan innebära början på något nytt. Kryptiskt - måhända, livet är förunderligt.

/ J - i startblocken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar