torsdag 22 maj 2014

Cykelcirklar

- Solbelyst skogstur


En ledig eftermiddag en varm dag i slutet av maj bör nästan spenderas på cykel. Jag försökte därför planera ett kortare mtb-pass. Tankarna gick mest i cirklar så därför beslöt jag att även turen fick göra det. Små cirklar med start i Fyllerydsskogen som ligger runt knuten bokstavligen talat. 

Mina något rubbade cirklar

Det är bra med soliga dagar. Särskilt om man vill sniffa doft av kåda och torr barrmatta. Hade nästan glömt bort hur roligt det är att trampa i skogen och hur jobbigt det kan vara. Inte många att ta rygg på och inte rullar det så lätt heller. 

Stannade efter ett tag och tog ett kort på mig själv. Det skall man ju nuförtiden. Kändes märkligt men det kan konstateras att undertecknad verkar trivas bättre i skogen än på bild. 

Ett numera så populärt självporträtt,
man ser nöjd ut i skogen

Sen blev det mer filosofiskt då stigarna som delade på sig påminde om alla vägval som görs under livet. Somliga väl planerade andra mer spontana och de flesta helt slumpartade.  

Skogsfilosofi

På vägen tänkte jag sedan på ljud. Stadens ljud och mina. Tyvärr knakade sadelstolpen eller vad det nu var. Får läggas till listan med småsaker som behöver åtgärdas på cyklarna. Bakom mig brusade ringleden likt en urban älv. 

Energikaka?


Turen må se ut som en kringla men hemma väntade varma nybakade hurtbullar. Jäkligt goda! 

Ibland är livet skönt!

Mindre kul är väl att rabiata 48-timmarsregler på dagis gör att jag missar "småstjärnorna" ikväll och får stanna hemma med numera frisk åttaåring. 


/ J - tror cirkeln är sluten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar