tisdag 23 december 2014

Dan före dopparedagen

- Eller i vintermörkret är alla sälar grå


Imorgon lär det vara julafton men fan tro't om man tittar ut. Inte blir det någon vit jul inte. Barnen och jag klurade på om det gick att sätta hjul på pulkorna så de går att använda till något vettigt i år. Det konstaterades under dagens promenad runt stan att det mesta är grönt och växer. Gräsmattor, murgröna och inte minst rosor. Temperaturen ligger mellan fem och tio grader och det blåser. I alla fall i Båstad. Men som cyklist är det ganska fint. Det kan bli en bra början på 2015 om det här håller i sig.  


I mörkret är alla sälar grå

Men trots att det är nästansol så är det så dunkelt så man kan storkna. Klockan är i skrivande stund två och det har redan börjat mörkna. Något som muntrade upp tillvaron var att vi fick syn på några för mig exotiska varelser igår - sälar. Fyra stycken närmare bestämt som för övrigt kunde beskådas även idag. De verkar ha flyttat hit. Kanske från skånes skärgård, Hallands väderö. 

Nu är det snart dags för fika och det är så en dag före dan skall bedrivas - med lätt otåliga barn och mycket mat. 

Här har annars en massiv julfrid infunnit sig och jag hoppas innerligt att det gäller för er alla där ute också. God Jul tillönskar jag eder alla. 

Förresten blir det en vit jul för min del även om det kanske inte är strikt meteorologisk mening som avses. 


/ J - också en tomte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar