onsdag 3 december 2014

Näradödenupplevelse

Det skall vara jävligt att träna ibland. Tänk att ett litet teknikpass i skogen kan vara så förunderligt tungt. 

Fast tungt var ordet och för övrigt orsaken till att det är motigt. Jag väger mer än någonsin förr. Det är sällan ett rekord någon cykelmotionär vill slå. Undvik det är mitt tips!

Suddigt och mörkt

Men någonstans skall man börja och jag väljer att göra det i skogen så länge det går. Stigcykling bjuder på bra träning även i låga farter. Dagen bjöd på sol på förmiddagen men den hann förstås försvinna innan jag hade möjlighet att komma ut. Men de sista dagarnas kyla har gjort att det är torrt och fint på stigarna. Tur är väl det annars hade jag nog dött. 

Ikväll skall jag bevista ett öppet möte med Växjö kommuns cykelreferensgrupp. Det skall bli intressant även om det mest handlar om ett informationsmöte om beslutade och planerade åtgärder av vad jag förstår. Återkommer med en rapport därifrån. 


/ J - cyklar i mental uppförsbacke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar