onsdag 16 april 2014

1+2+25+1+1...

...var antalet cyklister jag mötte på kvällens runda.

Växjö vaknar från sin mångåriga dvala. Från att ha varit en cykelöken är den numera beströsslad med cyklister. De har släppts ned som saltflingor sådär kockelegant från höjd och fördelat sig över grannskapet. Fjärran är den tid när man var ensam i skogen och sällan i sällskap på vägen. 

Och inte behöver man förklara sig längre när man säger att man gillar tvåhjulingar utan motor. O tider o seder.

Nu är vi många. Det var tydligt denna afton.


Solen sänker sig över cykelturen


Redan på väg ut ur stan förbi Sandsbro mötte jag de första. Sen kom det en rejäl skock Ride of Hope-åkare i trakterna av Åryd. Sen ytterligare några här och var. 

I min fil var det dock tomt. Jag harvade på så gott jag nu förmår. 63,5 km på 2.05 blev det till slut. Mot slutet brann kvällshimlen. 


/ J - oförbicyklad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar