fredag 15 augusti 2014

Nu blir det åka av...

...fast inte på cykel!

Vilket inte gör så mycket den här gången. Om några timmar beger jag mig på familjesemester till Göteborg med besök på Liseberg och Universeum istället. 

Ser fram emot resan av flera orsaker. Dels blir det ett äventyr med familjen och sen får jag åka Helix. Dessutom med förturspass! Jag måste erkänna att halvt berg- och dalbanenörd som jag är så ser jag fram emot även det. Etthundra kilometer i timmen, tyngdlöshet tre gånger och sju inversioner under en åktid på två minuter. Det låter som ett bra åk. Sen Balder på det. Inte heller den gamla bergbanan får glömmas. Alltid lika trevlig. 

Berg- och dalbanesuget har växt sig starkare då jag inte åkt någon på flera år faktiskt. För den som vill spana in i princip alla åk i världen rekommenderas den här länken!

För att kompensera bristen på cykel kommande helg körde jag igår. Slapp hagelstormar den här gången men åskan var närvarande och mullrade i fjärran någon gång. Men med underbar temperatur i luften och lite blåst blev det en fantastisk sensommartur. Bestämde mig för att ta det lugnt och köra i två timmar, vilket jag gjorde. På den tiden hann jag runt 64 kilometer. 

Jag trampar vidare i tillvaron med siktet inställt på nästa säsong. Den här blev som den blev. Jag har inte kört mer än 3500 kilometer hittills i år vilket är det "sämsta"/lägsta på flera år. Lägg därtill en vikt som är, ska vi säga, substantiell och man får dåliga förutsättningar för att cykla bra. 

Men nu har jag börjat om. Min säsong börjar lite avigt nu istället för i våras. Nutidscykling.  


/ J - här och nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar