tisdag 15 januari 2013

Morgonpendling

- Mörker, snö och lite bakhalt


Faktiskt riktigt bra före om morgonen trots slitet bakdäck som jag ännu inte orkat byta. När jag tittade ut genom stugfönstret fanns klara vintertendenser. Nysnö, lätt snöfall, fem grader och ingen blåst. Riktigt bra skidföre - synd bara att jag skulle cykla till bussen. Det visade sig dock senare att det var riktigt lättcyklat. Den yrande pudersnön gav inte mycket rullmotstånd och bilarna har ännu inte spårat sönder vägen. Gick riktigt lätt att ta sig till busshållplatsen faktiskt. 

Cykelpendling i nysnö, men lättcyklat trots det!

Morgonpendlingen sker i tre etapper. Cykel byts till buss och väl framme i staden sadlas apostlahästarna för att rastas.

Byte till buss vid lite större väg, tror att 
jag och mitt förhållande till RV30 kan räcka till en mindre roman

Den här tämligen hektiska dagen fortsätter nu med besiktning av lägenhet som jag skall tillträda...

...återkommer!

/ J - "far med bussen som alla andra"

2 kommentarer:

  1. ..i ytterrock och handskar och hatt, låter han sina tankar vandra.

    SvaraRadera
  2. ...och tankarna far precis som han vill...

    SvaraRadera