lördag 12 oktober 2013

Ett stilla jubileum

- Ett år och fyra dagar sedan den här bloggen såg dagens ljus


Det kanske borde ha firats med buller och bång men händelsen passerade tämligen obemärkt. Mest kanske för att jag är så disträ så jag helt missat det och såg det först nu. I hösttider i nådens år 2012 påbörjades det här experimentet som till dags dato har genererat strax över 200 publicerade texter. Ytterligare ett antal ligger och skräpar under "utkast". Nu är det i alla fall noterat, någon jäkla ordning får det vara även på en blogg. 

Naturen väljer att fira den här händelsen med ett maffigt färgfyrverkeri. Och jag passade på att cykla en runda mitt i prakten. 

Efter att ha kört slut på benen under gårdagens styrkepass fick det bli lugnare cykling idag. Strax under två timmars mtb-cyklande blev det och en oändlig massa meter njutning. 

Gravfältet i Skir badande i solljus

Min jakt på stigar till projekt "Växjörunt" fortsatte. Jag har som ambition att knåpa ihop en runda för mtb som sträcker sig runt alla stadens delar och i huvudsak består av stig och mindre skogsvägar. Någon liten transportsträcka på asfalt blir det men de skall i möjligaste mån undvikas. Idag förde mig sökandet lite söderut då jag snokade i trakterna av Hollstorp och Skir, Trummen och Barnsjön. Det svåra är att binda ihop stigsträckningarna så bra som möjligt. Rundan blir nog tämligen lång, runt 5-6 mil skulle jag tro. 

Gran och bok, skuggor och sol utanför Högstorp

Avbröt cyklandet efter några timmar då det var dags för lunch och jag hade glömt att ta med något att äta. Körde sen vinkelslip istället för cykel. Det gick bra, övade på den ädla konsten att snida böjda former i kakelplattor. Sen övade jag på att samtala. 

På väg hem passerade jag en 
pyroman...eller någon som eldade höstlöv

Nu skall jag snart öva på att gå och lägga mig. Det är inte en gren jag är världsbäst i så jag misstänker att det inte blir något personligt rekord ikväll heller. Men den som lever får se. 

/ J - jubilar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar