söndag 28 oktober 2012

Svaret är 42

Förra helgen gick Växjö marathons 19:e upplaga av stapeln. Sveriges näst största marathonlopp på Sveriges kanske snabbaste bana bjöd den här gången på en härlig upplevelse för såväl publik som löpare. Av de 467 anmälda kom 408 till start den här vackra lördagen i september.

Vädergudarna var på strålande humör och bjöd på perfekta förhållanden vilket avspeglade sig i tiderna som presterades av många.

Främst var jag på plats för att heja på en vän som sprang och gjorde en satsning för att slå personligt rekord. Att komma under den där åtråvärda tiden på 3.30 vilket lyckades och det med råge. Pia närmaste slaktade sin tidigare tid med sex minuter och slutade på 3.24.23. Grattis!



Marathon gör inte bara ont! 
Målspurt

Då jag knappast kan beskyllas för att vara marathonlöpare men blev mycket träningsinspirerad så bjöd lördagskvällen på en miniduatlon. Först en runda på cykel runt Växjö med en liten förlängning så det som genom en händelse råkade bli 42,2 km. Därefter sprang jag en sväng 4,2km. Tänk så det kan slumpa sig!

Det fick bli min hyllning till de hjältinnor och hjältar som klarar att varva Växjösjön åtta gånger i sträck.


/J - löparhumla

2 kommentarer:

  1. Har ju missat detta.. Vad rar du är.. Och vad trött jag var vid målgången. Huvva. //Pia J

    SvaraRadera
  2. Glad att du hittade mitt lilla hörn av världen! :-)

    SvaraRadera