tisdag 19 februari 2013

Dagens bild

Eller i det här fallet gårdagskvällens


Kung Bore och hans hejdukar verkar inte ha några planer på att ge sig utan strid. Efter att ha tvingats till neslig reträtt för en tid så var vintern tillbaks och det med besked. 

Var inte ens medveten om att jag hade
högprofilhjul!

Tung blötsnö, någon minusgrad och lite vind på det i Växjö gjorde att snön kröp in och fastnade precis överallt. Oplogad väg och det faktum att jag fick stanna för att försöka frigöra kedjan från den värsta snön varannan kilometer eller så drog ned tempot markant. 

Får nog bli en halkig löprunda idag. 

/ J - saknar stridens hetta, fryser



4 kommentarer:

  1. Haha högprofilhjul! *ler* Jadu, så här ser min vinterhoj ut hela tiden med.... Men vi ger inte upp för det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej! Om inte annat så ger det starka ben och ett psyke av järn. Att ploga fram i rasande 19km/h på tvären och lite baklänges är inte att förakta :-)

      Radera
  2. Såg några glada träningscyklister kämpa fram när jag gick in på mitt mp-möte vid landstinget. Tänkte nog att du oxå var ute :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker! Sen om det går så bra vet jag inte. Nu i halvtid leder Kung Bore på poäng, men skam den som ger sig.

      Radera