söndag 30 december 2012

2012 har blivit 2013

(...2013 och nu fler därtill!)

Nej, jag är inte mer förvirrad än vanligt. Det nya året anländer väl som tänkt är men står än så länge och häckar bakom hörnet välkamoflerat så man inte ser det. Men ni är nu fler än 2013 st läsare som hittat hit och tagit del av de elektroniska kråkfötter jag plitat ned. Och det är roligt!
Grundidén för den här  sidan var väl mest att då och då sätta några små tankar på pränt för min egen skull. Att någon annan skulle läsa det hela var inte aktuellt från början. Sen kom på förslag att jag kunde göra det till en blogg och kanske små småningom göra den offentlig. Så blev det och nu har några till och med varit här och läst.
Så på den fronten rullar det på i sakta mak på lillklingan. På träningsfronten är det mest punktering. Det attans knät vill inte läka riktigt lika fort som jag tänkt. Några raskare promenader har det blivit de senaste dagarna. Och på den nivån får det stanna ett tag. Testade några glada löpsteg men si det gick inte alls.
Det är en kontrasternas vinter att promera i, en stund i vinterlandskap och urtidsmörker och i nästa regnar det.
'
Vinterlandskap


Massivt mörker och dramatisk måne

Dagens något mindre upphetsande utsikt


Urtrist väder, funderar på att hybernera, väck mig i mars/april.


/ J - idemakaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar