söndag 5 juli 2015

Sommarnattens leende


För att undfly värmen och för att känna på om "finhjulen", i alla fall de finare hjulen, fungerade på nycykeln gav jag mig ut på en sen kvällsrunda i sommarkvällen. 

Ljummen luft och helt vindstilla när jag gav mig ut vid tiosnåret. En stilla nattbris vid hemkomst. Svensktropik när den är som bäst Hade vi haft det här klimatet hela tiden hade jag bosatt mig på cykeln. Dessutom var jag extra cykelsugen efter att ha sett dagens spännande TdF-etapp. Tänk hur bra cykling kan vara!

Ruin i skymningsljus

Efter ett tag ståtade jag troligtvis med sommarnattens bredaste leende. Benen snurrade av sig själv och jag konstaterade krasst att de här hjulen rullar betydligt bättre än de enklare originalen på cykeln. I förbifarten märkte jag även att däcken är avsevärt mycket bättre. Inte minst känns cykeln tryggare i kurvorna. Det kändes som om jag kunnat fortsätta i evighet. 

Enda orsaken till att jag slutade var att ljuset började försvinna och jag inte hade lysen med mig. Förhoppningsvis kommer det fler kvällar som den här. 


/ J - sommarcykolog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar