torsdag 9 juli 2015

Malin Wollin

- Kort, men ilsk kommentar


Ibland vet dumheten inga gränser. Dessvärre säljer den läsare och trycks/skrivs gärna i den skvallerpress som kvällstidningar blivit. Först kunde jag inte avgöra om jag skulle välja att kommentera idiotierna eller ej. Vissa saker bör tigas ihjäl helt enkelt. Men till slut fann jag mig nödgad att säga något annars spricker jag. 

Det är den här "krönikan" det handlar om. I den luftar Malin sina åsikter om cyklister och motionärer i allmänhet och manliga cyklister i synnerhet. 

Formuleringen som väckt mest uppseende är:

"Det är så många cyklister och löpare på vägarna att jag får hamster­hjärta. Och hälften av gångerna kan jag inte bestämma mig för om jag ska hålla ut eller försöka pricka dem med min kofångare."

Tja, och det faktum att hon konstaterar att vi troligen inte har något sexliv. Nej förlåt, hon låter i texten "en vän" göra det. 

Nivån är ytterst låg med andra ord. Men förlåt, det skall ju vara roligt, underhållning ni vet. Glömde det. Men när reaktionerna strömmar in svarar hon så här

Många gör sig sen  roliga i kommentarsfälten över att man som cyklist blir upprörd och de använder den nedvärderande forumuleringen "kränkt".


Jag är fan i mig inte kränkt. Jag är topp tunnor jävla rosenrasande över allt förbannat hån och hetsande mot cyklister. Nu får det vara nog!


Hur skulle folk reagera om jag använde så usel ironi att nästan samtliga läsare inte uppfattar den? Om jag bytte ut "pricka dem" mot "våldtäkt" och "cyklister och löpare" mot "kvinnor". Är det också roligt och ok bara jag hävdar att det är skrivet som en ironisk kommentar om samtiden?

Malin Wollin är en obetänksam liten människa som borde tänka efter innan hon skriver.


/ J - Cyklist, bilist, medmänniska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar