tisdag 21 juli 2015

Motions 6-dagars

- Halvsexan



Det närmar sig! Snart beger jag mig åstad mot Båstad och så småningom Laholm för att köra några etapper i Motion 6-dagars. I mitt fall blir det "Halvsexan" i och med att jag inte kan köra alla rundor. De som skall trampas är: Bergsetappen, Bjärerundan och Sydhalland runt, det vill säga de tre sista etapperna. 

För att värma upp lite inför det körde jag igår en ytterst givande måndagstur med sedvanlig uppvärmningsrunda på några mil innan. Totalt blev det 98 kilometer. Jag planerar även att ta en tämligen platt "längs med havet"-etapp imorgon för att veva igång benen. Blir nog en bra cykelvecka verkar det som. 

Det är första gången jag kör M6 och förväntningarna är höga. Jag har hört att det är väl organiserat och trevligt och att vägarna är både roliga, vackra och jobbiga vet jag redan. De som ingår i "Sydhalland runt" har jag dock i stora delar inte cyklat så det blir en ny bekantskap. 




Mer information hittar du här!

Hoppas nu bara att vädret blir någorlunda. Här smattrar regnet mot rutorna för stunden och jag tänker på att utsikten från åsen blir inte så magnifik i ösregn. 


/ J - far i västerled

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar