torsdag 27 augusti 2015

Punktering igen, men va f-n


"Sssssnakebite!"

Sug på det ordet. Ett jag fick lära mig när jag började cykla MTB. Alla ord är inte vackra. 

Var det månne den här som bet sönder slangen?


Fenomenet dyker dessvärre även upp på LVG ibland. Som i det här fallet, även om jag hade sån tur att jag hann hem innan det upptäcktes. När jag skulle ut på ett kvällsåterhämtningspass efter styrketräningen igår upptäcktes det 

Plattheten, den totala frånvaron av luft. Tomrummet. 

Nåja. Det var framdäcket som var aktuellt vilket är snabbfixat. Trodde först att punkteringen var ett resultat av "DÖDSGRUSET" som det hade hetat om det varit omnämnt i en kvällstidning. Det var nämligen blött under min förskarv till måndagsturen. Men punkteringen återfanns på insidan av slangen. Det var ett rejält hål. Snittet måste ha gått nästan ända in och sen spruckit under natten. 

Ovanligt många punkteringar för att vara jag i år. Tredje på racern och en på MTBn som å andra sidan inte rullar alls. 

Apropå det ja - tror ni att det hänt något?? NÄ, just det. Nu försöker jag bara få reda på vad en ny baktriangel kostar så jag kan få ordning på cykeln igen. Därefter kommer jag ALDRIG någonsin köpa något från det märket igen. Fick höra att de som märke struntar i Sverige eftersom vi är en liten marknad. Synd för dem då att jag är aktiv på bl a "MTBR" och andra internationella sidor också. Dåliga nyheter färdas fort i dagens medieklimat. De verkar ha missat att Facebook finns - trots att de har egen sida, Google Plus, Instagram med flera sociala medier. Och så var det forum och bloggar utöver det. Sista ordet är inte sagt. Men jag känner mig inte helt vänligt inställd till Cube.  


/ J - cykelfixaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar