torsdag 5 mars 2015

(Lunch)Träning!

Enten eller...


Solen skiner här till och från. Imorse mest till och för stunden mest ifrån. Vädret är lika ombytligt som jag. 

Ambivalensen attackerar värre än en uppretad katt. Csssschykla eller gå under jorden och begrava sig i gymmet ett par timmar? Valet borde vara enkelt men kompliceras av att det är utlovat finare, läs varmare, väder i helgen och jag funderade då på en Grand Premiere på racern. Årets första riktiga cykeltur.

De "oriktiga" är allt pendlande och harvande fram- och tillbaks på "dödsgruset" i stan, transportcykling när den är som mest vardagsbetonad. Grå cykel i grått väder. 

Häromdagen löste det sig enklare genom att tiden var ytterst knapp. Vad gör man när ett halvt desperat träningssug smyger sig på en fullspäckad dag? Lunchtränar förstås. Fast det var ont om tid så det faktiskt blev träning istället för lunch. Det kanske inte var helt lyckat. Men jag inbillar mig att armarna blev starkare av alla kilo de fick rycka i. 

Idag finns tid för utövande av båda aktiviteterna: Cykling eller gym. Dock inte båda. Och mina sociala medier svämmar över av folk som cyklar vilt. Hmm...

Att cykla eller inte cykla det är frågan. Jag ber att få återkomma i ärendet. 


/ J - den tvehågsne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar