tisdag 31 mars 2015

På gång

- Vad händer här under april?


Det är inte utan att man vill tro att våren är på gång. Men den tvekar uppenbarligen. Inte vet jag om det är för att det gör ont när knoppar brister men något är det som gör att den dröjer. Temperaturen håller sig några grader över nollan och regnskurarna har avlöst varandra i de här trakterna av världen de senaste dagarna. De har också varit uppblandade med tendenser till snö och vinden har varit byig och vresig. Inte direkt inbjudande är väl det dominerande intrycket. 

Men skam den som ger sig. Jag och många andra tränar på. Inte så mycket på cykel som jag önskat men andra aktiviteter har det blivit. Cykelform är trevlig att komma i men allmänkondition och styrka har aldrig skadat och särskilt inte för mig som har ett antal krämpor och en galopperande vikt att ta hänsyn till. Dislocerade axlar och diskbråck i nacken sätter sina spår och kräver hänsyn. Nu mer än någonsin.

Och som min kära omgivning inte drar sig för att påpeka
 så jag inte tjugofem längre. Fan tro't. 

Vad gäller bloggen kommer den nästkommande månaden bjuda på inslag med olika inriktning. Det kommer att skrivas lite om knivar, såväl i serien "DPF - Den perfekta fickkniven" som "Traditionella knivar" och ytterligare någon presentation utöver det. Så ni som tittar in här av det skälet kommer få er något till livs.

När det gäller träning så närmar det sig utvärdering av de tre första månaderna med styrketräning. Hur har det gått på den fronten egentligen? Är det någon poäng med att lyfta skrot? Frågorna hopar sig då jag närmade mig ämnet med viss skepticism. Min viktresa fortsätter vare sig jag vill det eller ej och om det kommer jag att plita några rader. 

Det kommer förstås också att cyklas den kommande månaden. Först ut är landsvägscykling på och omkring Hallandsåsen - min egen lilla alp under påskhelgen och om det kommer någon form av rapport. Vardagscyklingen representeras av en utvärdering av pendlingsdäck som jag ägnar mig åt i samarbete med Bike Brothers och intrycken av dem kommer jag förstås att skriva om. 

Sen har jag en ny Mtb-sadel som fortfarande inte är provad. Det skall rådas bot på!

Helgen den 17-19e april kommer dessutom LC ha kickstartsläger på hemmaplan där jag skall försöka delta i möjligaste mån. Det blir årspremiär för gruppcykling för min del. Strax därefter drar också de traditionsenliga måndagsturerna igång med start från stortorget. 

Det cyklas ute i den stora världen också. Dels haglar vårklassikerna så här års och dels är det en del rekordförsök på gång när det gäller ultracykling. Rörande det ämnade jag också sätta något på pränt. 

Samanfattningsvis kan väl sägas att det rör på sig och om det skall det skrivas!


/ J - stretchar tangentbordsfingrarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar