torsdag 13 juni 2013

Det var väl det jag trodde

- Dagsformen är död, länge leve dagsformen


Vurpa med åtföljande blessyrer och krämpor ställer till i uppladdningstider. Nattsömnen blir lidande och träningen likaså. Lägger man därtill en kortförkylning med febertoppar i början av veckan så blir inte förutsättningarna de bästa inför starten på lördag. Det var inte så mitt schema jag lagt upp såg ut. 

Det är då det är dags att gräva djupt och leta fram den berömda eller möjligen ökända tjurigheten jag besitter. Nu jävlar ska det kämpas. Får se om kroppen ställer upp på det bara. Lägger den av hjälper det tyvärr inte med den bästa vilja i världen är något jag vet av erfarenhet. 

Just nu ser det aningen dystert ut får jag väl tillstå. Ont i nacke, armbågar, inflammerad underarm och handen vill inte vakna. Dessutom värker vänsterbenet efter gårdagens cykeltur då jag till och med lyckades få ont i knäna. Något som nästan aldrig händer annars. Nog gnällt om det. De är den bistra realiteten som gäller och de förutsättningar som finns att utgå ifrån.

Vad jag kan utläsa av de senaste beskeden från vår Sub8.30-grupp så har vi tyvärr drabbats av ytterligare ett par sena avhopp. Något av sjukdomsorsak några av mer oklara anledningar. Vädret har också bestämt sig för att mulna på och bjuda på regn och svalare temperaturer. Men får man tro väderleksrapporten så ser det riktigt bra ut när det smäller i Motala med 13 grader vid start och runt 17-18 grader senare på dagen. Inget regn och inte allt för starka vindar. Hoppas att den står sig. 

Igår kände jag lite på kroppen och formen genom att ta en runda runt sjön. Högervarv förstås. Sjön som var aktuell var Helgasjön. Snittet skrämde väl ingen mer än mig själv. Det blåste för all del tämligen friskt bitvis och jag försökte inte ta ut mig för mycket. Farten hamnade runt 34,5 km/h över de 50 kilometrarna. Pulsen rusade däremot emellanåt och avslöjade, tillsammans med skrällhostan som dök upp ibland, att infektionen inte helt gått ur kroppen. 

På morgonen på vägen hit till Iris Hadar hann jag kika in på Växjö Cykelservice och beställa nya broms/växelhandtag. Efter lite räknande kom jag fram till att hur roligt det än skulle vara med ny cykel tar det för hårt på ekonomin för stunden så det får anstå.

Snart skall det packas inför avfärd mot Motala och stundande äventyr. Väl mött där!

/ J - försöker ladda med vått krut

PS. Återkommer med fler rapporter från Motala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar