onsdag 20 mars 2013

3174-564-11

 ...and now for something completely different


Cykel?

Den något kryptiska rubriken syftar till antalet vunna, förlorade och oavgjorda spel i WF.

Eftersom det är tufft att vara cyklist i tider som dessa när det t o m rapporteras om att flyttfåglar vänt på grund av kylan så tänkte jag småprata lite om en inomhusaktivitet för omväxlings skull.  

Tack vare ett par goda vänner började jag spela Wordfeud för cirka ett och ett halvt år sen vilket var en attans tur då jag någon tid senare var tvungen att tillbringa ett par längre perioder på sjukhus. Inte mycket annat att sysselsätta sig med där annat än spel. När koncentrationen inte finns där för att läsa och man blir stressad av TV är inte alternativen legio. Får väl erkänna att jag till en början var ytterst skeptisk men att jag nu fortfarande spelar tämligen frekvent. Det vill säga varje dag. Tack herr P och fru M. 

Om någon där ute känner för att utmana mig så hittar man mig om man söker på "aliaspostmortem", ett "nick" med en bakgrund som tarvar en förklaring. Men det är en historia som får berättas vid annat tillfälle.

Jag är väl inte rasande bra men å andra sidan entusiastisk. Så här långt har 3749 antal partier avklarats och jag har vunnit 3174 av dem. 1570 har en poäng på 400 eller mer och av dem är 120 över 500p och 4 över 600. Högsta gemensamma poäng uppnåddes i ett parti där vi spelade lika: 496-496.

Lätt beroendeframkallande, Wordfeud

Högsta poäng för enskilt ord är 199. Alla partier utom ett är spelade med vanlig spelplan och alltså inte "random" då man förstås kan uppnå väsentligt högre poäng både för ord och parti. 

Och nu cykling! I eftermiddag blir det en liten återhämtningstur för att se om benen kan hyfsas till efter gårdagens långlöpning. Märkligt nog ingen träningsvärk alls. Kan ha med det lugna tempot att göra. Men mycket glad över att varken klena knän eller benhinnor protesterar idag. Igår kväll var det ett möte med Lammhultcyklisternas landsvägskommitté där det bl a diskuterades Måndagsturer och Lördagsträningar. Kan bara konstatera att cykelmänniskor är fantastiskt trevliga varelser! :-) Måhända är jag något partisk därvidlag. 

Gården på morgonen. Ingen uppmuntrande syn ur
cykelsynpunkt. 

/ J - ordvrängarutmanare

2 kommentarer:

  1. Haha, va heter du på WF? och nej, vyerna just nu är högst demotivational :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Återfinns där som "Aliaspostmortem". Förklaringen till detta något märkliga "nick" kommer i ett senare inlägg! :-)

      Radera