lördag 16 mars 2013

Inspirationspromenad

 - Slumpartat möte med Team Trgaz äventyrsdag


Hade runt lunchtid mest tänkt mig en rask promenad på någon halvmil för att värma upp en stel kropp och en smärtande korsrygg inför dagens stundande cykling men en trevlig överraskning visade sig vänta på vägen. Kosan styrdes efter Fagrabäck upp mot Vaistorpet då jag ville se hur mycket snö det låg i Fylleryd. På vägen passerade ett par bekanta ansikten från Lammhultcyklisterna som hejade glatt. Inget konstigt med det en lördag. Märkligare var dock att detta par följdes av ytterligare ett några stycken  hundra meter senare. Lite konstigt med tanke på var jag befann mig och tidpunkten.  Svaret på varför kom uppe vid Vaistorpet där ytterligare klubbkompisar återfanns. 


Några av deltagarna i TTAD-2013

Hade helt glömt bort att det var dags för äventyrsdagen. Har förvisso inte deltagit själv men det verkar kul och jag hade åtminstone tänkt delta som åskådare men totalt glömt bort datumet då jag förknippade det med vår och värme och det var allt annat än det idag. 

Arrangörerna Lisa och Tony

Årets äventyrsbana vilken är den fjärde i ordningen var uppbyggd kring tre moment; cykling, löpning och kartläsning. Tvåmannalagen hade att ta sig an fyra delsträckor bestående av en kortare löpsträcka i skogen runt Vais, en längre dito med stadsfokus samt två cykelsträckor även de fördelade på en kortare distans med tätare kontroller och en längre. Den långa cykelbanan bjöd inte bara på runt 42km distans utan även rejält motstånd då ett par av dem gick på oplogad skogsväg. Frusna traktorspår som förvandlats till ojämn isbana med lössnö ovanpå och bitvis skare i dagsmejan var inte att leka med och resulterade i både vurpor och  något besök i diket. Inga personskador rapporterades dock. 

Påhejat ombyte, kan man inte delta
kan man alltid komma med muntra tillrop

Evenemanget samlade något tiotal deltagare den här gången och dagens enda mixtlag visade sig bestå av en gammal bekant från ju-jutsu tiden. Ett kärt återseende. 

En del har egen Fan-club på plats

Det var många som uppskattade äventyrsdagen, alla
ville dock inte vara med på bild. Finn fem möss. 

Jäkligt sugen på att cykla blev jag och det var kanske meningen med den här dagen. Att inspirera? På mitt lilla improviserade träningsschema stod idag förutom den raska promenaden en kortare cykeltur där jag tänkte mig en 30-40 km kanske följt av en lugn joggingtur på kvällskvisten. Så jag travade raskt hemåt för att byta om. På vägen mötte jag en Hjort som tränade intervaller, inte varje dag det händer. Herr F var inne på sin tredje vända av sex.

Min träning blev dock inte som tänkt var.

Fortsättning följer...


/ J - blivande äventyrsdeltagare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar