fredag 10 maj 2013

Det var då själva...

- Vissa "olyckor" är mer komiska än andra


Mat är bra att ha så jag tittade in på Lidl på vägen hem för att införskaffa blandande mejerivaror och stora mängder banan, livets stapelvaror. Dagens mission var annars att köpa nya cykelslangar efter gårdagens komplikationer. Men det är svårt att inte träffa andra cyklister hos Håkan på Bike Brothers så lite cykelprat och en provcykling senare var jag på väg. 

Har alltid varit lite skeptisk till elcyklar av olika orsaker. Men har ändrat mig efter att ha provkört. Helt klart en mycket bra företeelse om den kan få någon att ställa bilen åtminstone ibland. För egen del är det inget jag är det minsta intresserad av annars. Men allt som kan förmå människor att cykla är bra. Cykel är av godo!

Elektrifierad cykel

Skyndade mig lite vid besök i affären då jag hade en viktig tid att passa - sändningen av dagens Giroetapp.  Efter några hundra meter fick jag bistert erfara varför hjul försedda med få ekrar inte alltid är det optimala på en brukshoj. Förutom att den sortens framhjul har färre ekrar och att det därmed är lättare för saker att ramla in i dem så är ekrarna platta. Det innebär att de även är mycket vassa i jämförelse med vanliga runda ekrar och får man något i dem, till exempel en plastpåse innehållande yoghurt i så strimlar de allt! 

Var därför med om en "nära vaniljyoghurt upplevelse". Ekrarna skar snyggt sönder plastpåsen som svängt till lite där den hängde på mina överdimensionerade barends och förvandlade paketen till konfetti varpå halva cykeln och valda delar av mig blev vitsprejade. Fördelen med vanilj är att det luktar ok! Två liter blir dock väldigt kladdigt. 

Visst är det skönt att cykla, men vitt överallt?

Nåja, ingen större skada skedd förutom för den banan som också fick sätta livet till. Nu skall det njutas av bergsetapp i Girot och det som återstår av maten som inköptes. Återkommer senare med rapport om gårdagens cykling. 

Over and out...

/ J - har en vit dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar