onsdag 22 maj 2013

Onsdag

- Spridda skurar uppifrån och inifrån


Är inne på fjärde koppen svart kaffe på fastande mage. Det är en sådan morgon och dag, allvaret hänger där som inombords regnskyar. Vaknar inte och ute är det gråväder som kan bli vad som helst. Duggregn, blåst, kanske spricker det upp kanske inte. Dagen är en knopp.

Tänkte cykla kvällens fartpass i förhoppning om att kanske bli snabbare på cykel. I huvudet är jag inte snabb alls idag. Funderar på om jag inte behöver göra någon form av eget träningsupplägg inför Vättern de sista veckorna. Det jag har nu är lite primitivt:

Enkelhet

Annars innebär dagen att det skall det införskaffas lite kablar för hopkoppling av elektronik åt en vän. Inget avancerat men en TV, DVD, CD, förstärkare och digitalbox behöver prata med varandra. Eftersom det är äldre modeller av elektronik blir det analoga kablar. Någon HDMI till boxen finns samt en bunt enklare scart-kablar. Det skall nog gå att få ihop. Tror att klåparClasse får bli min vän i nöden. Det ligger också nära McDonalds som får stå för näringsriktig lunch idag. Har inte så mycket tid då jag har möte med P-O därefter. Måste ringa någon vårdcentral. Min armbåge gör riktigt j-a ont och jag kan bitvis inte använda armen fullt ut. Har usel greppkraft i högerhanden. Drar mig lite för det då jag inte tycker om dylika inrättningar och dessutom inte valt VC än. Behöver även förnya diverse recept. En romantitel "Vården och jag". 

På lördag ska jag köra Uppvidingetrampet , det blir roligt...tror jag. Vädret ser ut att bli lite blåsigt och inte så varmt. Hoppas att vindriktningen ändras från NO till den mer "normala" SV annars blir det tungt de sista milen på rakorna in mot Åseda. Klungspurt gissar jag på att det kan bli under de förhållandena. Svårt med utbrytningar och att bli av med en klunga i motvind. Men vi får se.

Cykel på tv idag nästan hela dagen. Det får det bli. Ser på Facebook att många vänner laddar för Sweden Rock, som vanligt. Samma folkfest som Vätternrundan. Tycker att stämningen kring stora evenemang där många människor med samma intressen samlas är intressant oavsett vad det handlar om: jakt, friluftsliv, bilar, cyklar, musik, bokmässor eller vad som helst. Det är något visst med den elektrifierade atmosfären som uppstår. Summan av de ingående delarna blir större än helheten, kollektivets kraft i positiv bemärkelse.

Inatt lyssnade jag på Coleman Hawkins "Body and Soul" från 1939. Nattsuddsmusik. Balsam för själen. Lyssna på den!

/ J - väntande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar